نحوه کارکرد سرمايش و گرمايش در کولر گازي :

چهارشنبه 23 اسفند 1396
14:22
مهاجر

درحالت سرمايش:

گاز مبرد درون کمپرسور متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور رفته و در آن‌جا با از دست دادن گرما،

تبديل به مايع مي‌گردد. سپس مايع خروجي از کندانسور از لوله مويي يا شير انبساط عبور نموده و دچار افت فشارشديد

مي‌گردد که در اثر اين افت فشار مقداري حالت دو فازي (مايع و گاز) به خود گرفته و به سمت ورودي اواپراتور هدايت مي‌شود.

در محل اواپراتور (تبخير کننده) تحت تأثير دماي محيط، تبخير و مجدداً تبديل به گاز شده لذا سرماي خود را به محيط يا همان لوله‌هاي

اواپراتور پس مي‌دهد. هواي اتاق با گردش پروانه فن داخلي (فن ايندور) ازيک سمت يونيت داخلي واردشده و پس از عبوراز بين لوله‌هاي اواپراتور،

سرد شده و از سمت ديگر به داخل اتاق هدايت مي‌گردد. مبرد تبخير شده در اواپراتور مجدداً توسط کمپرسور مکش شده و اين سيکل ادامه مي‌يابد.

درحالت گرمايش:

در حالت گرمايش سيکل فوق از طريق يک شير چهارطرفه تغيير نموده و گاز مبرد گرم شده در کمپرسور،

مستقيما به سمت اواپراتور رفته و در آن‌جا با از دست دادن گرماي خود باعث گرم شدن لوله‌هاي اواپراتور و در نتيجه گرم شدن محيط مي‌شود.

راه اندازي سيستم گرمايش کولر گازي در فصل سرما:

با آمدن فصل سرما نوع ديگري از کارائي کولر گازي اسپليت مورد استفاده قرار مي‌گيرد و آن سيستم گرمايش کولر گازي است

و بسيار مناسب منازل و مغازه‌ها و اتاق‌هاي کوچک است.

راه اندازي سيستم گرمايش کولر گازي کاري بسيار ساده و در عين حال حساس مي‌باشد

بدليل اينکه در حالت سرمايش کولر شما بعد از ترموستات کمپرسورش خاموش مي‌شود

اما در حالت گرمايش پس از اينکه دستگاه شما اتاق را گرم کرد به حالت ديفراست (برفک زدائي) مي‌رود

تا برفک بيرون را آب کند و پس از ان مجددا به حالت گرمايش تغيير مي‌يابد.
نکته ساده جهت راه اندازي کولر گازي در حالت گرمايش اين است که شما مي‌توانيد با دکمه MODE بر روي ريموت کنترل (کنترل دستگاه)

گزينه HEAT يا همان شکل خورشيد را انتخاب کنيد و دما را روي 25 يا 30 درجه قرار دهيد. زماني حدود 5 دقيقه طول مي‌کشد

تا دستگاه شما باد گرم بزند و نگران نباشيد زيرا بايد پنل داخلي گرم شود و سپس فن کار کند اما اگر اين زمان زياد طول کشيد

دستگاه شما احتمالا گاز ندارد و نياز به شارژ گاز دارد.

اواپراتور چيست؟

مجموعه‌اي از لوله‌هاي مسي و صفحات آلومينيومي مشبک با طراحي خاص مي‌باشد

که در بخش داخلي دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازي هوا (در حالت سرمايش)

و يا دفع گرما (در حالت گرمايش) مي‌باشد. به عبارتي هواي درون اتاق با مکيده شدن از قسمت بالاي

يونيت داخلي وارد محفظه اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمايش) و يا گرم شدن

(در حالت گرمايش) از قسمت پاييني آن به سمت اتاق دميده مي‌شود.

براي اطلاعات بيشتر با شماره‌ تلفن‌هاي 88323241-021 |

88320448-021 | 88323528-021 تماس حاصل فرماييد.

نحوه کارکرد سرمايش و گرمايش در کولر گازي :


[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفاوت کولر گازي اينورتر با کولر گازي معمولي :

سه شنبه 15 اسفند 1396
10:12
مهاجر

اگر قصد خريد کولر گازي کم مصرف را داشته باشيد حتما اين سوال براي شما پيش‌آمده که تفاوت کولر گازي اينورتر و معمولي در چيست؟

اگر دقيق‌تر بخواهيم بررسي کنيم حدودا يک قرن است که کولر گازي اختراع شده است و گرماي تابستان را برايمان قابل تحمل‌تر نموده است. اما بعد از اختراع کولر گازي کارشناسان اين حوزه روز به روز کولر گازي را پيشرفته‌تر کرده‌اند و امروزه بحث بازدهي کولر گازي و کولر گازي کم مصرف يا به اصطلاح کولر گازي اينورتر دار نزد استفاده کنندگان بسيار مهم است.

در اين‌جا قصد داريم برتري کولر گازي اينورتر دار را به نسبت کولر گازي‌هاي معمولي ذکر کنيم تا استفاده کنندگان بتوانند بهتر تصميم‌گيري کنند.


اما در درجه اول بايد بدانيم که اينورتر چيست؟
مبدل جريان مستقيم به جريان متناوب يا اينورتر (به انگليسي: Inverter) به المان‌هايي گفته مي‌شود که جريان مستقيم را به جريان متناوب تبديل مي‌کند. فرکانس و سطح ولتاژي توليدي توسط اين قطعه الکترونيکي مي‌تواند توسط تقويت کننده‌ها به سطح ولتاژ و فرکانس دلخواه تبديل گردد.

ويژگي‌ها و کاربردهاي اينورتر:

1. تنظيم کننده سرعت موتور (کنترل دور)
2. تغيير دهنده جهت دور به راحتي و بدون نياز به کنتاکتور
3. روشن و خاموش نمودن موتور بدون نياز به قطع و وصل برق اصلي
4. کاهش ضربه‌هاي مکانيکي و در نتيجه افزايش طول عمر مفيد قسمت مکانيکي
5. حفاظت موتور در مقابل افزايش ولتاژ و جلوگيري از آسيب ديدن موتور
6. در اکثر کاربردها حذف کامل جريان راه اندازي موتور
7. کنترل فرايند بهبود يافته با تطبيق جريان خروجي پمپ يا فشار بطور مستقيم با الزامات فرايند، در مقايسه با ديگر اشکال کنترل، تغييرات کوچک مي‌توانند به‌سرعت با يک اينورتر (VSD) اصلاح شوند که عملکرد فرايند را بهبود مي‌بخشد. وقتيکه دستگاه کنترل ميزان تغييراتي را ارائه مي‌دهد که بطور نامحدود واقعا متغير مي‌باشند، احتمال کم‌تري از نوسان فشار يا جريان وجود دارد.

تفاوت کولر گازي اينورتر و معمولي

مهم‌ترين تفاوت و اصلي‌ترين عامل براي خريد کولر گازي اينورتر اين است که کولر گازي اينورتردار برق کم‌تري مصرف مي‌کند و همين عامل باعث مي‌شود مشتريان بيش‌تري خواهان خريدش باشند.
اما تفاوت کولر گازي اينورتر و معمولي در 2 عامل بسيار مهم است که به ترتيب ذکر مي‌کنيم.

1. گاز مصرفي در اين کولرها گاز R410a بوده که بسيار سردتر از گازهاي مصرفي کولرهاي قديمي که گاز آن‌ها R22 مي‌باشد است.
دليل اين‌که گاز R410a سردتر است چيست؟
دماي جوشش گاز R410a منفي 52 درجه سانتي‌گراد است و اين در حالي است که دماي جوشش گاز R22 منفي 41 درجه سانتي‌گراد بوده که اين تفاوت در سيستم‌هاي تهويه مطبوع بسيار ملموس‌تر است و نقش مهمي در توليد سرما در بازه زماني کم‌تر خواهد داشت.

2. ساختار کمپرسور سيستم تهويه مطبوع يا کولر گازي‌هاي قديمي به صورتي است بعد از هم‌دما شدن محيط با دمايي که شما براي کولر گازي تنظيم کرده‌ايد موتور يا کمپرسور کولر گازي کاملا خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طريق فرمان مادربرد به کار گيري شود که همين استارت مجدد باعث مصرف جريان بالايي از برق مي‌شود اما در کولر گازي‌هاي اينورتر با توجه به کمپرسور و قطعات و مدارات فرماني که در آن کار برده شده است سيستم تهويه به نوعي طراحي شده که کمپرسور هرگز بصورت کامل از مدار خارج نمي‌شود تا براي روشن شدن دوباره جريان بالايي بخواهد بلکه دور حرکتي يا قدرت موتور به حداقل خود خواهد رسيد تا براي خنک کردن مجدد محيط نياز به جريان بالايي براي استارت نباشد.
در واقع اين کمپرسورها فرکانسي هستند و قابليت کم ‌و زياد شدن بازده را دارند مانند لامپ‌هاي ديمر دار که قابليت کنترل شدت نور را دارند.

چرا کولر گازي اينورتر بخريم؟

همان‌طور که در بالا توضيح داديم در کولر گازي اينورتر به دليل استفاده از کمپرسور دور متغير، نيازي به خاموش و روشن شدن کمپرسور جهت حفظ دما نيست و به اين ترتيب مصرف برق کولر گازي اينورتر از مصرف برق کولر گازي معمولي کم‌تر مي‌باشد.
در کولر گازي اينورتر سرعت رسيدن به دماي مورد نظر بالاتر از کولر گازي معمولي است.

البته تعمير کولرهاي گازي اينورتر پرهزينه تر از کولرهاي گازي معمولي است زيرا هنوز افرادي که مسلط به تعمير کولر گازي اينورتر باشند زياد نيستند.

نتيجه گيري

با اين توضيحاتي که داده شد مسلما خريد کولر گازي اينورتر به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر مي‌باشد پس اگر مي‌خواهيد ماهانه مصرف برق کم‌تري داشته باشيد و هواي خنک‌تر و بهتري داشته باشيد تعلل نکنيد و کولر گازي اينورتردار خريداري نماييد.

تفاوت کولر گازي اينورتر با کولر گازي معمولي :


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفاوت کولر گازي اسپليت، قابل حمل و پنجره‌اي :

سه شنبه 15 اسفند 1396
10:08
مهاجر

تفاوت کولر گازي اسپليت (ديواري)، قابل حمل (پرتابل) و پنجره‌اي

سيستم کاري تمامي کولرهاي گازي به يک صورت بوده و همگي از يک روش براي خنک کردن محيط استفاده مي‌کنند و تمامي کولرهاي گازي به طور عمده براي خنک کردن هواي يک اتاق استفاده مي‌شوند و به راحتي به کمک ريموت کنترل کولر گازي در هر سه نوع اسپليت، قابل حمل و پنجره‌اي قابل استفاده هستند.

با اين حال براي انتخاب بهترين گزينه بايد تفاوت آن‌ها را باهم بدانيد.

اندازه

کولر گازي اسپليت به دو قسمت تقسيم مي‌شود، يک قسمت براي داخل اتاق و ديگري خارج از آن که موتور يا کمپرسور آن است تا بتوانيد در محيطي دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به‌کارگيري شود البته اين نوع از کولر فضاي بيش‌تري را نسبت به کولر گازي‌هاي پنجره‌اي و قابل حمل در بيرون از محيط به خود اختصاص مي‌دهد با اين حال اگر به فضاي درون اتاق اهميت بيش‌تري مي‌دهيد کولر قابل حمل بدترين انتخاب هست زيرا فضاي زيادي از زمين کنار پنجره را اشغال مي‌کند.

طراحي

از نظر طراحي بدنه داخلي کولر گازي اسپليت با در نظر گرفتن اينکه فضاي کمي را اشغال مي‌کند و معمولا بر روي ديوار نصب مي‌شود بهتر از همه به نظر مي رسد ولي با توجه به اينکه يک قسمت از آن در بيرون نصب مي‌شود خيلي زيبا به نظر نخواهد رسيد بنابراين اگر به محيط بيرون اهميت مي‌دهيد بهتر است کولر گازي پرتابل را انتخاب کنيد.

نصب

اگر يک کولر گازي اسپليت خريداري کرده‌ايد بايد با يک متخصص براي نصب آن تماس بگيريد و چون هم قسمت داخلي و هم خارجي آن بر روي ديوار نصب مي‌شوند و اين کار به دليل تخصصي بودن فقط از عهده نصاب متخصص آن بر خواهد آمد و نوع و محل نصب نيز تأثير بسزايي در ميزان کارکرد و سرمادهي کولر گازي ايفا خواهد کرد همچنين هزينه بيش‌تري را نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره‌اي بايد بپردازيد. شما مي‌توانيد کولر گازي قابل حمل و پنجره اي را خودتان نصب کنيد.

سر و صدا

کولر گازي ديواري يا اسپليت به دليل اينکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم‌صدا ترين گزينه براي انتخاب است و کولر گازي هاي قابل حمل و پنجره اي به دليل اين که کمپرسورشان جدا از هم نيست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صداي بيش‌تري دارند. البته ناگفته نماند که ميزان سروصداي کولرگازي‌هاي قابل حمل بسته به مدل آن‌ها متفاوت مي‌باشد.

ظرفيت

اين واقعيت وجود دارد که در سيستم اسپليت به دليل اينکه دستگاه سردکن آن جدا از کمپرسور است اين امکان را به توليدکنندگان داده که کولر گازي‌هايي با قدرت بالاتر بسازند. که بتواند محيط بيش‌تري را تهويه کند و که در مقايسه با کولر گازي پنجره‌اي و قابل حمل اين ظرفيت بسيار بالا بوده و چشم‌گير است.


در آخر کولر پنجره‌اي نسل قديمي‌تري از کولر گازي است که شرکت‌هاي توليد کننده در حال حاضر رغبت بسيار بسيار کمي به توليد آن دارند و کولر گازي پرتابل هم مطمئناً مورد نياز مکان‌هايي است که به هيچ عنوان امکان نصب کولر گازي وجود ندارد مکان‌هايي مانند فروشگاه‌هايي که از تهويه مناسبي برخوردار نبوده و در زير همکف و … واقع شده‌اند اما استاندارد ترين وسيله تهويه مطبوع در اين ميان کولر گازي ديواري يا اسپليت است که تمام تمرکز شرکت‌هاي توليد کننده براي توليد و افزايش امکانات در اين کولر گازي به کار برده شده است پس اگر شما محدوديت خاصي نداريد توصيه ما به شما کولر گازي ديواري است.
البته با در نظر گرفتن تفاوت‌هاي هر سه نوع کولر گازي يکي را که بهتر به کارتان مي‌آيد انتخاب کنيد.

براي مشاهده ليست کولرهاي گازي اينجا کليک کنيد.

در پايان در صورت بروز هر سوال و يا ابهامي مي‌توانيد با شماره تلفن‌هاي 88323241-021 | 88320448-021 | 88323528-021 تماس حاصل فرماييد تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

تفاوت کولر گازي اسپليت، قابل حمل و پنجره‌اي :


[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه فيلتر کولرگازي خود را تعويض کنيم؟ :

سه شنبه 15 اسفند 1396
10:05
مهاجر

تعويض فيلتر کولر گازي براي اطمينان از عملکرد مناسب کولر، يک ضرورت است. وظيفه فيلتر در کولر گازي جلوگيري از ورود ذرات موجود در هوا به درون دستگاه است. ورود ذرات معلق به سيستم کولر گازي در درازمدت باعث ضعف عملکرد و حتي کاهش عمر دستگاه مي‌شود. تعويض به‌موقع و رسيدگي به فيلتر کولر گازي همچنين از ورود مواد حساسيت‌زا به درون خانه جلوگيري مي‌کند.

در کولر گازي‌هايي که قسمت اصلي دستگاه در بيرون از خانه قرار دارد که به وسيله‌ي سيستم الکتريکي و لوله هوا يا يک مجرا به يک اسپليت در داخل خانه وصل شده، فيلتر معمولاً در داخل خانه قرار دارد. درصورتي‌که موفق به پيدا کردن فيلتر نشديد، دفترچه راهنماي دستگاه را مطالعه کنيد، مي‌توانيد از اين طريق محل دقيق فيلتر را پيدا کنيد.

پس از يافتن فيلتر، تمام پيچ‌هاي قسمتي که فيلتر را پوشانده از آن جدا کرده، پيچ‌ها را در محلي مطمئن قرار دهيد، چون به آن‌ها نياز پيدا مي‌کنيد! حال فيلتر را از دستگاه خارج کنيد. در بعضي دستگاه‌ها فيلتر با يک نوار فلزي پوشانده شده که براي دستيابي به فيلتر، اين نوار بايد برداشته شود.

ابعاد خارجي فيلتر را اندازه‌گيري کرده و يا روي جعبه دستگاه به دنبال هرگونه ابعاد و شماره‌اي که مشخص‌کننده سايز فيلتر باشد بگرديد. براي خريد فيلتر جديد ابعاد يادداشت شده را همراه داشته باشيد. فيلترهاي کولر گازي موجود در بازار انواع مختلف دارند، از فيلترهاي ارزان قيمت که براي مدت کوتاهي کار مي‌کنند تا فيلترهاي گران قيمت‌تر که عمر بيش‌تري داشته و توانايي جلوگيري از مواد حساسيت‌زاي موجود در هوا را نيز دارند. شما بايد با توجه به نياز خود فيلتر مناسب را خريداري کنيد.

به همان روشي که فيلتر کهنه را از دستگاه خارج کرديد، فيلتر نو را جايگزين کنيد. توجه داشته باشيد که فيلتر را پشت و رو در دستگاه قرار ندهيد. براي جلوگيري از اين مشکل راهنماي روي جعبه فيلتر را مطالعه کنيد. معمولاً روي فيلتر نوشته‌شده که از کدام سمت هوا وارد (Air-In) و از کدام سمت خارج (Air-Out) مي‌شود.

پوشش و درب فيلتر را که براي دستيابي به فيلتر از روي کولر برداشته‌ايد، جايگزين کنيد. به ياد داشته باشيد که پيچ‌هاي دستگاه را محکم کنيد تا مانع از ورود هرگونه ماده مزاحم به درون دستگاه شوند.

چگونه فيلتر کولرگازي خود را تعويض کنيم؟ :


[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نقش کندانسور در کولر گازي :

سه شنبه 15 اسفند 1396
10:03
مهاجر

کندانسور يا تقطير کننده يک مبدل حرارتي مي‌باشد که به سه دسته‌ي هوايي، آبي و آبي هوايي تقسيم مي‌شود.
در کولر گازي از نوع هوايي آن استفاده مي‌شود و وقتي که مبرد گازي شکل متراکم شده توسط کمپرسور با فشار بالا وارد آن مي‌شود با عبور هوايي که از طريق فن کشيده مي‌شود و گذر گاز از لوله‌ها و پره‌ها و خنک شدن در فشار بالا باعث تغيير حالت از گازي به مايع مي‌شود.
کويل کندانسور از لوله‌هاي مسي که با پره‌هاي آلومينيومي (فين) تشکيل شده است در طراحي کويل با توجه به انتقال حرارت مورد لزوم مشخصاتي مانند تعداد فين بر اينچ - شکل، جنس و ضخامت فين‌ها تعداد مدار و تعداد رديف لوله کويل مشخص مي‌شود.

نقش کندانسور در کولر گازي :


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

روش تست مصرف برق کولر گازي :

سه شنبه 15 اسفند 1396
10:00
مهاجر

با توجه به اهميت روز افزون مصرف بهينه‌ي انرژي و وجود کولر گازي با گريدهاي مختلف انرژي در بازار، توضيحاتي درباره‌ي روش‌هاي آزمون کولر گازي و چگونگي محاسبه‌ي گريد انرژي ارائه مي‌شود. براي آزمون عملکرد و ميزان مصرف انرژي يک اسپليت دو روش رايج وجود دارد که در استاندارد بين المللي مربوطه نيز به اين دو روش اشاره شده است.

روش کاليمتري (گرماسنجي)

در اين روش با استفاده از تجهيزات گرماسنجي ميزان گرمايي که کولر گازي مي‌تواند از محيط بگيرد تعيين مي‌شود. براي عمل خنک سازي اسپليت، انرژي الکتريکي مصرف مي‌شود که با تقسيم ميزان انرژي الکتريکي مصرف شده، شاخص مصرف انرژي (EER) محاسبه مي‌گردد.

روش آنتالپي هوا

در اين روش با استفاده از تغييرات آنتالپي هواي محيط و انرژي الکتريکي مصرف شده، شاخص مصرف انرژي محاسبه مي‌شود. روش کار بر اساس اختلاف آنتالپي هواي ورودي به کولر گازي و هواي خروجي از کولر گازي مي‌باشد. ميزان اختلاف آنتالپي، با اندازه گيري نرخ هواي خارج شده از دستگاه و اختلاف دماي هواي ورودي و خروجي کولر گازي محاسبه مي‌گردد. لازم به ذکر است که آنتالپي نقاط مورد با توجه به خواص هوا (دما، ميزان رطوبت، چگالي) و با استفاده از جدول سايکرومتريک هوا محاسبه مي‌گردد. در نهايت اختلاف آنتالپي نقاط کاري مورد نظر محاسبه شده و با در نظر گرفتن ميزان انرژي الکتريکي مصرف شده، شاخص مصرف انرژي محاسبه مي‌گردد. گريد مصرف انرژي بر اساس اين شاخص تعيين شده و پس از تاييد مراجع ذي‌صلاح بر روي برچسب انرژي دستگاه درج مي‌گردد. در آزمايشگاه صرفه جويي انرژي سابا از روش آنتالپي هوا براي آزمون کولر گازي استفاده مي‌شود.

روش تست مصرف برق کولر گازي :


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نقش کپيلاري تيوپ (لوله موئين) در کولر گازي :

يکشنبه 13 اسفند 1396
10:45
مهاجر

در کولر گازي به دليل اقتصادي معولا از لوله‌ي کپلاري استفاده مي‌شود. اين لوله‌ي باريک بلند مسي است که وظيفه‌ي افت فشار مايع از خروج کندانسور تا ورود اواپراتور را به عهده دارد .اين وسيله بيش‌تر در سيستم‌هاي کوچک به کار گرفته مي‌شود و در دستگاه‌هاي تهويه‌ي بزرگ‌تر از قطعه‌اي به نام «اکسپنشن والو» يا شير انبساط استفاده مي‌گردد.

نقش کپيلاري تيوپ (لوله موئين) در کولر گازي :


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم :

يکشنبه 13 اسفند 1396
10:43
مهاجر

سيستم‌هاي هواساز، کولرهاي آبي و ديگر لوازم مشابه، به علت قرار داشتن در فضاي باز و مکانيسم عمل ويژه خود به طور مداوم در معرض گرد و خاک، ذرات معلق و همچنين عوامل باکتريايي، ويروسي، قارچي و ساير ميکروارگانيسم‌هاي مضر براي انسان قرار دارند.
تحقيقات انجام شده و حتي تجارب اکثريت استفاده کنندگان نشان مي‌دهد که ساکنين ساختمان‌هاي داراي سيستم‌هاي هواساز و کولر‌هاي آبي از سردرد‌ها، گرفتگي بيني، گلودرد، عطسه، سرفه حتي گاهي تهوع و استفراغ، اختلال در تمرکز حواس و بيماري‌هاي عفوني مزمن تنفسي رنج مي‌برند که علت آن، آلودگي اين سيستم‌ها با عوامل مختلف و ميکروارگانيسم‌هاي بيماري زا هستند.
عدم تابش کامل آفتاب به داخل کولر‌ها و وجود رطوبت، پوشال، گرد و غبار و ساير فاکتور‌ها، محيط داخلي کولر‌ها را محل مناسبي براي رشد و تکثير عوامل بيماري زا مي‌کنند.
کولرهاي آبي يکي از محل‌هاي تجمع باکتري‌ها، قارچ‌ها و... به شمار مي‌روند و اين عوامل با جريان هوا به راحتي خود را به فضاي داخلي منزل مي‌رسانند. اين مشکلات مخصوصا در ابتداي شروع استفاده از کولر است که در حقيقت‌‌ همان ابتداي شروع فصل گرما است. اشخاص و صاحبان منازل و اماکن کولرهاي خود را پس از گذراندن يک دوره تقريبا 7 - 6 ماهه، دوباره آماده سازي و راه اندازي مي‌کنند، چون در طول ايامي که دستگاه کار نمي‌کرده گرد و غبار و خاک به تدريج در پوشال‌ها و کف کولر جمع شده، همچنين رطوبت ناشي از بارندگي‌ها باعث ايجاد محيط مساعد و انباشته شدن آلوده کننده‌هاي زيادي شده که به رغم شست وشوي پوشال‌ها و داخل بدنه باز هم بخشي از آلودگي‌ها باقي مانده و آلودگي محسوسي در هواي ورودي به منازل و اماکن وجود خواهد داشت.


براي حفظ سلامتي ساکنين منازل و اماکن و مهيا کردن هواي سالم و پرهيز از هرگونه آلودگي‌هاي ناشي از آلودگي پوشال‌ها و بدنه داخلي کولر هم امري ضروري است و هم خيلي ساده و آسان. براي اين منظور بايد اقداماتي به شرح زير صورت گيرد:

بهتر است اول پوشال‌ها تعويض و يا حداقل خوب شسته شوند، سطوح داخلي و کف کولر نيز بايد با آب تميز شسته شود.

به آب مخزن کولر از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل که براي انسان بي‌ضرر بوده، خطرات سرطان زايي ندارد و براي محيط زيست هم مشکلي ندارد به ميزان لازم افزوده شود.

مدت 15 دقيقه فقط پمپ کولر را جهت گردش کامل آب محتوي مواد ضدعفوني کننده در روي پوشال‌ها روشن مي‌کنيد تا پوشال‌ها خوب ضدعفوني گردند.


حال اگر مي‌خواهيد از کولر استفاده کنيد کولر آماده است. با اين عمل ساده بخش عظيمي از آلودگي‌هاي کولر برطرف شده و به داخل منازل و اماکن هواي تميز و سالمي وارد خواهد شد.
براي اطمينان بيش‌تر هر ماه يک بار از محلول ضدعفوني کننده مطمين با مشخصات فوق به آب کولر اضافه نماييد.


به هر حال بدانيد:

هواي شهر علاوه برآنکه حاوي انواع گرد و خاک، ذرات معلق و دودهاي مختلف است ضمنا حاوي انواع باکتري‌ها، ويروس‌ها، قارچ‌ها و... نيز هست.

کولرهاي آبي و سيستم‌هاي هواساز، هواي آلوده به مواد فوق را از محيط با فشار به طرف داخل خود مي‌کشند.

داخل کولر‌ها به جهت عدم تابش نور آفتاب و وجود رطوبت، پوشال و گردوخاک محيط کاملا مساعدي براي رشد ميکروب‌ها و قارچ‌ها هستند.

آلودگي‌هاي موجود در داخل کولر با جريان هوا مي‌تواند در داخل فضاي اماکن و منازل شما پراکنده شود.

بخشي از سردرد‌ها، گرفتگي بيني، گلودرد، عطسه، سرفه و ... که هنگام استفاده از هواي کولر عارض مي‌گردند، ناشي از آلودگي‌هاي هواي حاصله از کولر است.

همه اين آلودگي‌ها و مشکلات را با استفاده از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل D9 به راحتي مي‌توان از بين برد و هواي سالم و خنک براي فضاي اماکن و منازل شما تامين کرد.

استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم :


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه مصرف برق کولر گازي را کم کنم؟ :

يکشنبه 13 اسفند 1396
10:39
مهاجر

با رعايت چند نکته ساده مي‌توان صرفه جويي قابل توجهي در مصرف برق در تابستان انجام داد. روش‌هاي کاهش هزينه برق مصرفي در کولر گازي:

1- در تابستان بهتر است درجه کولر گازي خود را بين 22 تا 24 تنظيم نماييم تا بهترين عملکرد را داشته باشد، اين کار عمر کولر گازي را افزايش داده و باعث مي‌شود زماني که دماي اتاق در اين محدوده دما قرار گيرد، موتور به صورت اتوماتيک بر روي فن کار کند.

2- موتور کولر گازي را در مسير باد و ترجيحا در سايه نصب کنيم، اين کار به علت کاهش فشار بر کولر گازي باعث افزايش بازدهي آن و کاهش مصرف برق مي‌شود.

3- براي استفاده بهينه از دستگاه بايد از اتلاف انرژي آن جلوگيري کرد و به اين صورت که با بستن درب‌ها و پنجره‌ها از هدر رفتن سرماي توليد شده، جلوگيري کنيم.

4- موتور کولر گازي را در فضاي باز و در محلي نصب کنيم که هواي خروجي آن به راحتي تخليه شود.

5- در زمان استفاده از کولر گازي هر هفته يک بار فيلترهاي پانل داخلي را درآورده و پس از شستشو و خشک کردن، مجددا در محل خود قرار دهيم، اين کار سبب افزايش قدرت پرتاب باد کولر گازي و توليد سرمايش مطلوب و کاهش مصرف برق مي‌گردد.

6- واحد بيروني کولر گازي (کندانسور، کمپرسور) و اواپراتور پانل داخلي هر سال يک بار توسط مراکز سرويس شستشو و تميز شده و عملکرد دستگاه و همچنين ميزان گاز آن بررسي شود.

7- عدم استفاده همزمان از وسايل گرمازا، مانند اجاق، سماور برقي، لامپ هاي متعدد و غيره ... که باعث افزايش گرماي محل کار يا سکونت شده و در نتيجه نياز به استفاده از کولر افزايش مي‌يابد.

8- ظرفيت سرمادهي کولر گازي‌ها خريداري شده مي‌بايد توسط کارشناس فني، محاسبه و متناسب با فضاي آن محل پيشنهاد و نصب گردد.

9- براي کاهش مصرف برق استفاده از کولر گازي‌هاي با موتور کم مصرف با رده انرژي A و A+ يا A++ توصيه مي‌شود.

کولرگازي در دنياي امروز ديگر نه يک کالاي لوکس و اشرافي بلکه يکي از ضروريات هر خانه و محيط کار است که عليرغم ايجاد هوايي مطبوع و خنک در تابستان با داشتن فيلترهاي مختلف از بروز بيماري‌ها و عفونت‌ها جلوگيري کرده و ذرات مضر معلق در هواي محيط را جذب نموده و سلامتي افراد را تضمين مي‌کند. کولر گازي‌هاي کم مصرف نسل جديدي از کولرهاست که با فن آوري نوين و کاهش مصرف دوران جديدي را براي افزايش آسايش و سلامتي انسان گشوده است.

چگونه مصرف برق کولر گازي را کم کنم؟ :


[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عيب يابي و تعمير کولر گازي :

يکشنبه 13 اسفند 1396
10:30
مهاجر

كمپرسور استارت نمي‌كند و صدايي از آن به گوش نمي‌رسد.

1- ارتباط الكتريكي با شبكه قطع است:
كليد را از حالت OFF خارج و روي يكي از حالت‌هاي عملكرد كولر (سرمايش - فن تنها و ... ) قرار دهيد.

2- فيوز سوخته است:
فيوز را عوض كنيد.

3- ارتباط الكتريكي نادرست است:
سيم كشي را بررسي و اصلاح نماييد.

4- اورلود عمل نموده است:
منتظر بمانيد تا اورلود مدار را برقرار سازد.

5- ترموستات باز است:
منتظر بمانيد تا ترموستات عمل كند و در صورت متناسب بودن دما با نقطه عملكرد آن جهت معيوب بودن ترموستات آن را بررسي نمابيد.

كمپرسور استارت نمي‌كند اما اورلود عمل مي‌نمايد.

1- ولتا‍ژ پايين است.
دليل آن بررسي و رفع گردد.

2- ارتياط الكتريكي اجزا نادرست است.
سيم كشي را اصلاح نمائيد.

3- خازن استارت معيوب است.
خازن را تعويض نماييد.

4- رله استارت همواره باز است.
رله را تعويض نماييد.

5- فشار كندانسور بالاست.
دلايل بالا بودن فشار (مثل وكيوم نشدن دستگاه و ...) را بررسي نماييد.

6- شار‍ژ دستگاه اضافي است.
مبرد اضافي را تخليه نماييد.

7- كمپرسور اشكال مكانيكي دارد.
كمپرسور را تعويض نماييد.

8- سيم پيچ كمپرسور باز يا اتصال كوتاه است.
كمپرسور را تعويض نماييد.

كمپرسور راه اندازي مي‌شود اما قطع و وصل كولر سريع انجام مي‌شود (اورلودهاي مكرر).

1- ولتا‍ژ پايين است:
دليل آن بررسي و رفع گردد.

2- اورلود معيوب است:
آن را تعويض نماييد.

3- فشار رانش بالاست:
دليل آن بررسي و رفع گردد.

4- فشار ساكشن بالاست:
دليل آن بررسي و رفع گردد.

5- سيم پيچ كمپرسور اتصال كوتاه شده است.
كمپرسور را تعويض نماييد.

دستگاه راه اندازي مي‌شود و پي‌درپي قطع و وصل مي‌گردد.


1- اورلود:
به بند 3 رجوع شود.

2- ترموستات:
اختلاف زماني قطع و وصل ترموستات صحيح نبوده و بايد تنظيم شود.

3- بالا بودن فشار بدلايل زيز سيستم را قطع مي‌كند:
ناكافي بودن جريان هوا:
حجم هوادهي به كندانسور بررسي گردد.

شارژاضافي:
ميزان اضافي آن تخليه گردد.

وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه و وكيوم شارژ گردد.

4- پايين بودن فشار بدلايل زير سيستم را قطع مي‌كند:
سوپاپ كمپرسور نشتي دارد:
كمپرسور تعويض گردد.

شارژ گاز ناكافي است:
ابتدا نشت يابي سپس دستگاه شارژ گردد.

لوله موئين مسدود است:
لوله موئين تعويض گردد.

سيستم به طور مداوم كار مي كند و ترموستات عمل نمي نمايد.

1- ناكافي بودن مبرد:
نشتي سيستم بررسي و دستگاه شارژ گردد.

2- وجود گازهاي تقطير ناپذير (مانند هوا و ...) در سيستم:
سيستم تخليه و وكيوم شارژ گردد.

3- لوله موئين درست انتخاب نشده است:
از اندازه صحيح آن استفاده شود.

4- پنجره‌ها و درهاي رو به بيرون اتاق باز است:
درها و پنجره‌ها بسته شوند.

5- سطح اواپراتور يخ زده يا كثيف است:
بررسي و رفع عيب گردد.

6- فيلتر دراير مسير را مسدود نموده است:
فيلتر را تعويض نماييد.

7- ظرفيت دستگاه مناسب با فضاي مورد استفاده انتخاب نشده است:
دستگاه ديگري را با مشاوره شركت نصب نماييد.

8- چرخش بلوور وجود ندارد:
بررسي و رفع عيب گردد.

خازن استارت سوخته يا اتصال كوتاه يا باز است.

1- رله بطور صحيح قطع و وصل نمي‌كند:
پلاتين‌ها را تميز و در صورت غير موثر بودن رله را تعويض نماييد.

2- بدلايل زير رله استارت در مدت طولاني در مدار بافي مي‌ماند:
ولتا‍‍ژ شبكه پايين است:
دلايل بررسي و رفع عيب شود.

رله انتخابي مناسب نمي‌باشد:
رله تعويض شود.

3- قطع و وصل دستگاه به طور مداوم انجام مي‌شود:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

4- خازن مناسب انتخاب نشده است:
با مشاوره‌ي شركت خازن صحيح انتخاب گردد.

خازن رانينگ معيوب است.

1- خازن انتخابي نامناسب است:
خازن را صحيح انتخاب نماييد.

2- ولتا‍ژ شبكه بالاست:
دلايل بررسي و رفع عيب شود.

رله معيوب يا سوخته است.

1- رله انتخابي مناسب نمي باشد:
رله مناسب انتخاب گردد.

2- رله در وضعيت نامناسب نصب شده است:
وضعيت نصب آن بررسي و اصلاح گردد.

3- ولتاژ شبكه بالا يا پايين است:
دلائل بررسي و رفع عيب گردد.

4- قطع و وصل دستگاه مداوم مي‌باشد:
دلائل بررسي و رفع عيب گردد.

5- خازن رانينگ مناسب نمي باشد:
با خازن مناسب تعويض نماييد.

ساكشن يخ زده يا مرطوب است.

1- لوله موئين مناسب انتخاب نشده است:
از لوله موئين با قطر كم‌تر و يا با طول بلندتر استفاده شود.

2- فن اواپراتور عمل نمي‌كند:
دلايل بررسي و اصلاح شود.

3- شارژ دستگاه زياد مي‌باشد:
شارژ اضافي تخليه گردد.

4- سطح اواپراتو يا فيلتر كثيف و مسدود است:
تميز كرده تا رفع عيب گردد.

خط مايع يخ بسته و يا مرطوب است.

1- فيلتر دراير كثيف است:
فيلتر تعويض گردد.

2- شارژ مبرد كم است:
به ميزان مناسب شارژ گردد.

دستگاه صدا دارد.

1- لوله‌ها ارتعاش دارند:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

2- دستگاه به طور صحيح روي نگهدارنده نصب نشده است:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

3- كمپرسور صدا دارد:
در صورت صحيح بودن وضعيت نصب كمپرسور تعويض مي‌گردد.

4- بدنه دستگاه ضعيف بوده و ارتعاشات به آن منتقل مي‌گردد:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

كمپرسور نمي‌تواند در حالت PSC استارت نمايد.

1- ولتاژ شبكه پايين است:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

2- فشار سيستم متعادل نشده است:
زمان بيش‌تري صبر نموده تا متعادل گردد ودر غير اينصورت دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

3- فشار كولر در حالت خاموشي بالاست:
ميزان فشار در حالت خاموشي كولر نبايستي از 170 psi بالاتر باشد.

4- خازن مناسب انتخاب نشده است:
خازن با ظرفيت مناسب انتخاب گردد.

5- جريان كافي از سيم‌ها عبور نمي‌نمايد:
بررسي و سيمها بطور مناسب انتخاب گردند.

6- در موقع استارت افت ولتاژ ناگهاني بوجود مي‌آيد:
دلايل بررسي و رفع عيب گردد.

پيستون شير چهار راهه برقي در موقعيت مياني قرار دارد گرفته و كولر در هر دو حالت سرمايش و گرمايش، به شكل گرمايش عمل مي‌نمايد.

1- لوله‌هاي موئين متصله به شير برقي چهر راه مسدود است:
در صورت امكان‌پذير بودن رفع عيب گردد در غير اينصورت شير برقي تعويض شود.

2- سولونوئيد ولو در اختلاف فشار پايين عمل مي‌كند:
دلايل آن بررسي و رفع عيب گردد.

3- ولتاژ پايين است:
دلايل آن بررسي و رفع عيب گردد.

4- مسير حركت پيستون شير برقي مسدود است:
شير برقي تعويض گردد.

روشن نشدن يونيت خارجي.

1- قطع بودن مدار الكتريكي:
مدار را بررسي و اصلاح نماييد.

2- قطع بودن سنسور يونيت داخلي و خارجي:
بررسي مدار سنسورها و اصلاح مدار يا تعويض سنسورها

3- اتصال اورلود باز است:
منتظر مي‌مانيم تا اتصال بسته شود

4- قطع بودن برد الكتريكي (PCB):
بررسي مدار برد (PCB) و تعويض PCB

5- ارتباط غير عادي بين يونيت داخلي و خارجي:
بررسي ارتباط الكتريكي بين يونيت داخلي و خارجي

فشار لوله مكش كم‌تر از حد معمول باشد (قسمت فشار پايين).

1- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شار‍ژ گاز مجدد

2- مسدود بودن فيلتر ها (صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- مسدود بودن هواي خروجي:
بررسي قسمت مسدود، تميز كردن فيلترها و يا تعويض آن‌ها و يا در صورتي‌كه فن شده باشد، برطرف كردن ايراد فن.

فشار لوله مكش زيادتر از حد معمول باشد (قسمت فشار پايين).

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور (يونيت خارجي):
تميز کردن کندانسور

2- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي

3- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

4- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

فشار لوله دهش كم‌تر از حد معمول باشد (قسمت فشار بالا).

1- ناكافي بودن ماده‌ي سرمازا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلتر ها(صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

فشار لوله دهش زيادتر از حد معمول باشد (قسمت فشار بالا).

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسورژ (يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

2- زياد بودن ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي.

3- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

صداي كمپرسور كمتر از حد معمول باشد

1- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلتر ها (صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- نشتي ماده سرما زا:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

4- تبادل حرارت نامناسب در اواپراتور(يونيت داخلي):
تميز كردن اواپراتور.

5- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

صداي كمپرسور بيش‌تر از حد معمول باشد

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور (يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

2- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي.

3- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

در شرايط نرمال دماي لوله مكش زيادتر از حد معمول باشد.

1- نشتي ماده سرمازا:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور (يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

3- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

در شرايط نرمال لوله مكش شبنم نزده باشد.

1- نا كافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلترها(صافي هوا):
بررسي قسمت مسدودو تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه و وكيوم – شارژ گردد.

دماي لوله مكش كم‌تر از حد معمول باشد.

1- تبادل حرارت نامناسب در اواپراتور (يونيت داخلي):
تميز كردن اواپراتور.

2- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي.

در شرايط نرمال دماي پوسته‌ي كمپرسور زيادتر از حد معمول باشد.

1- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلترها(صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور(يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

4- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

در شرايط نرمال دماي پوسته كمپرسور زيادتر از حد معمول باشد و روي سطح پوسته شبنم بزند.

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور(يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

2- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي.

در شرايط نرمال دماي كندانسور كم‌تر از حد معمول باشد.

1- نشتي ماده سرمازا:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- تبادل حرارت نامناسب در اواپراتور (يونيت داخلي):
تميز كردن اواپراتور.

3- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

4- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

5- مسدود بودن فيلترها (صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

در شرايط نرمال دماي كندانسور زيادترازحد معمول باشد.

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور (يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

2- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم:
تخليه گاز اضافي.

3- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

در شرايط نرمال لوله اواپراتور شبنم زياد يا يخ زدگي بوجود آيد.

1- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلترها (صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

3- تبادل حرارت نامناسب در اواپراتور (يونيت داخلي):
تميز كردن اواپراتور.

4- شارژ اضافي ماده سرما زا در سيستم.
تخليه كاز اضافي.

در شرايط نرمال سطح لوله اواپراتور به اندازه كافي خنک نباشد و شبنم خيلي كمي روي آن بوجود آيد.

1- تبادل حرارت نامناسب در كندانسور (يونيت خارجي):
تميز كردن كندانسور.

2- وجود هوا در سيستم:
سيستم تخليه و وكيوم شارژ گردد.

اگر اواپراتور گرم باشد.

1- نشتي ماده سرما زا:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

فيلتر (صافي) يخ يا شبنم زده است.

1- ناكافي بودن ماده سرما زا در سيستم:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن فيلترها (صافي هوا):
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

خنک نبودن محيط به اندازه كافي

1- وجود منبع حرارتي:
حذف وسيله گرما زا

2- نامناسب بودن محل نصب:
محل نصب را بطور مناسب انتخاب كنيد.

3- كثيف بودن و مسدود فيلترها براي مدت زياد:
تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

4- مسدود بودن مسير ماده سرما زا يا وجود نشتي در سيكل:
باز كردن مسير و يا بررسي نشتي سيستم و سيستم تخليه، وكيوم و شارژ گردد.

كمپرسور روشن است اما هواي خروجي از يونيت داخلي خنک نمي‌كند.

1- بالا بودن محدوده دمايي و نامناسب بودن ظرفيت سرمايشي كولر:
انتخاب مجدد كولر با ظرفيت مناسب.

2- مسدود بودن و كثيف بودن كندانسور:
تميز كردن كندانسور.

3- نامناسب بودن محل نصب:
تغيير محل نصب يونيت داخلي و انتخاب محل مناسب.

4- مسدود بودن مسير ماده سرما زا:
باز كردن مسير و سيستم تخليه و وكيوم شارژ گردد.

5- معيوب بودن مدار الكتريكي:
بررسي مدار الكتريكي و بر طرف كردن ايراد مدار.

كمپرسور به سرعت بعد از روشن شدن خاموش مي‌شود.


1- بالا بودن محدوده دمايي، باعث مي‌شود كمپرسور اورلود كند و خاموش شود:
بررسي شود كه چرا دماي كمپرسور بالا است.

2- نامناسب بودن محل نصب، يونيت خارجي در معرض تابش نور خورشيد قرار دارد يا مسدود بودن هواي خروجي يونيت خارجي:
انتخاب محل مناسب يونيت خارجي و ايجاد سايبان براي آن باز كردن مسير جريان هوا.

3- بالا و پايين بودن ولتاژ بصورت غير عادي، باعث مي‌شود كمپرسور روشن نشود و يا سريعاً خاموش شود:
علت تغييرات ولتاژ بررسي شود.

4- نامناسب بودن ظرفيت برق اصلي (منبع تغذيه)، كاهش بسيار زياد ولتاژ و زياد شدن جريان باعث مي‌شود كمپرسور اورلود كند و خاموش شود:
ايجاد ظرفيت مناسب براي برق اصلي و علت كاهش ولتاژ و افزايش جريان بررسي شود.

5- خرابي خازن يا اتصال نامناسب با ترمينال‌ها ، باعث مي‌شود كمپرسور درست روشن نشود:
تعويض خازن و اتصال دقيق سيم‌ها در ترمينال

روشن نشدن موتور فن

1- اتصال نامناسب در ترمينال و يا قطع بودن سيم‌ها.
اتصال دقيق سيم‌ها در ترمينال و بر طرف كردن قطعي سيم‌ها.

2- معيوب بودن ترموستات:
تعويض ترموستات.

3- خرابي خازن يا اتصال نامناسب ترمينال:
تعويض خازن و اتصال دقيق سيمها در ترمينال.

5- قطع بودن سيمها و عدم اتصال برق اصلي به موتور فن:
بررسي قطعي سيم‌ها و اتصال سيم‌ها به موتور فن.

بالا و پايين بودن ولتاژ و جريان زياد، باعث مي‌شود كمپرسور اورلود كند.

1- نامناسب بودن ظرفيت برق اصلي (منبع تغذيه):
علت تغييرات ولتاژ و جريان زياد بررسي شود.

2- كاهش بسيار زياد ولتاژ باعث مي شود كمپرسور اولود كند و خاموش شود:
ايجاد ظرفيت مناسب براي برق اصلي و علت كاهش ولتاژ بررسي شود.

3- معيوب بودن مدار الكتريكي .معيوب بودن كمپرسور:
بررسي مدار الكتريكي و بر طرف كردن ايراد مدار

كمپرسور روشن مي شود اما خنک (سرمايشي) و گرم (گرمايشي) نمي‌كند.

1- نشتي ماده سرما زا:
بررسي نشتي سيستم و شارژ گاز مجدد.

2- مسدود بودن مسير ماده سرما زا:
باز كردن مسير و سيستم تخليه و وكيوم شارژ گردد.

3- معيوب بودن كمپرسور:
تعويض كمپرسور.

هواي خروجي از يونيت داخلي گرم مي‌باشد اما هواي محيط گرم نمي‌شود (كولرهاي سرمايشي و گرمايشي).

1- بزرگ بودن اتاق و كم بودن ظرفيت گرمايي كولر باعث مي‌شود دماي اتاق بالا نرود:
انتخاب مجدد كولر با ظرفيت مناسب.

2- پايين بودن دماي داخلي.
جلوگيري از باز بودن در و پنجره و منافذ.

3- نامناسب بودن محل نصب، مسدود بودن جريان هوا.
محل نصب را بطور مناسب انتخاب كنيد و مسير جريان هوا را باز كنيد.

4- مسدود بودن فيلترها (صافي هوا).
بررسي قسمت مسدود و تميز كردن و يا تعويض فيلتر مسدود.

كمپرسور بسرعت بعد از روشن شدن، خاموش مي‌شود (كولرهاي سرمايشي و گرمايشي):

1- نامناسب بودن محل نصب، مسدود بودن هواي خروجي و نامناسب بودن شرايط مبدل حرارتي در يونيت خارجي:
انتخاب محل مناسب يونيت داخلي و باز كردن مسير جريان هواي ايجاد شرايط مناسب براي يونيت خارجي.

2- بالا و پايين بودن ولتاژ، باعث مي شود كمپرسور اورلود كند:
علت تغييرات ولتاژ زياد بررسي شود.

3- نامناسب بودن ظرفيت برق اصلي (منبع تغذيه)،كاهش بسيار زياد ولتاژ و زياد شدن جريان باعث مي شود كمپرسور اورلود كند:
ايجاد ظرفيت مناسب براي برق اصلي و علت كاهش ولتاژ و افزايش جريان بررسي شود.

4- خرابي خازن يا اتصال نامناسب ترمينال:
تعويض خازن و اتصال دقيق سيمها در ترمينال.

صداي غير عادي در هنگام كار كردن كولر

1- نصب نامناسب فن اواپراتور:
تنظيم و نصب دوباره فن.

2- برخورد لوله ها به يكديگر:
تنظيم مجدد آن‌ها.

3- ارتعاش لوله كشي و موتور، محل نادرست حلقه لرزه گير پلاستيكي:
كنترل لرزه گيرها و تنظيم آن‌ها.

4- كاركرد معكوس كمپرسور در اثر عوض شدن اتصال دو سيم بصورت تصادفي:
اصلاح سيم كشي.

5- بروز سر و صدا از يونيت خارجي:
كمپرسور و لوله‌ها با عايق پنبه‌اي پيچيده شوند.



براي کولر گازي هاي دو تکه (اسپليت) نشانه‌هاي زير دليل بر عملکرد نادرست دستگاه نبوده و سيستم به‌طور طبيعي عمل مي‌نمايد:

1- وقتي سيستم در اولين زمان روشن مي‌شود حالت اوليه با چراغ چشمک‌زن نشان داده مي‌شود.
دستگاه روشن است و چراغ چشمک‌زن با زدن دكمه ON / OFF كولر متوقف مي‌گردد.

2- در حالت سرمايش (گرمايش) كمپرسور در مدار قرار نمي‌گيرد زيرا دماي اتاق بالاتر (پايين‌تر براي حالت گرمايش) از دماي تنظيمي ترموستات مي‌باشد.
وقتي پس از 3 دقيقه كمپرسور مي‌خواهد در مدار قرار گيرد امكان آن نبوده و پس از يک تاخير زماني سه دقيقه‌اي فن يونيت داخلي با گردش هواي داخل اتاق دما را براي عملكرد آن تنظيم مي‌نمايد.

3- در حالت Dry يا Auto سرعت فن تغيير نمي‌كند.
سرعت فن در حالت Dry كم‌ترين مقدار ممكن را دارا مي‌باشد. همچنين فن 5 دور بوده و بطور خودكار در حالت Auto قرار مي‌گيرد.

4- كمپرسور به طور خودكار در حالت Dry از مدار خارج مي‌گردد.
بسته به دما و رطوبت داخل اتاق عملكرد كمپرسور به طور خودكار Dry تحت كنترل قرار مي‌گيرد.

5- تايمر دستگاه روشن است اما كولر نمي‌تواند بر مبناي آن عمل كند.
تايمر فعال مي‌باشد اما يونيت در موقعيت استارت نمي‌باشد با لغو كردن حالت تايمر، دستگاه به كار طبيعي خود ادامه خواهد داد.

6- كمپرسور و فن يونيت داخلي متناوبا در حالت گرمايش از مدار خارج مي‌گردند.
در صورتي كه دماي اتاق از دماي تنظيمي ترموستات بيش‌تر شود جهت محافظت كمپرسور، فن و كمپرسور از مدار خارج مي‌گردند.

عيب يابي و تعمير کولر گازي :


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کولر گازی گرین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]